פרשת דברים, מצגת דבש

322 צפיות

מצגת שבועית של “דבש מלכות” פרשת דברים – טעימת “דבש” קטנה של דבר מלכות.

עיבוד מתוך תרגום מאידיש של שיחת הרבי מליובאוויטש מה”מ

משיח עכשיו יותר מתמיד

חודש אב הוא זמן מתאים במיוחד לגאולה. שכן נאמר במדרש: “עלה אריה במזל אריה והחריב את אריאל… על מנת שיבוא אריה במזל אריה ויבנה אריאל”. ומסביר המדרש: עלה נבוכדנאצר המכונה אריה (“עלה אריה מסובכו”), בחודש אב שמזלו אריה, והחריב את בית המקדש המכונה “אריאל”. כל זה אך ורק על מנת שיבוא ה’ שנקרא אריה (“אריה שאג מי לא יירא”) ויבנה באותו חודש את בית המקדש. אם כך, חודש אב מיועד – מלכתחילה לבניין בית המקדש. ובפרט שנוהגים לקרוא לחודש זה “מנחם אב”, מקדימים “מנחם” (שמו של משיח המנחם ומביא את הגאולה) עוד לפני “אב”, כי בחודש זה יבוא מנחם ויביא את הגאולה. בחודש אב עצמו יום תשעה באב מסוגל במיוחד לגאולה, ובפרט בזמן מנחה. שהרי זהו יום וזמן לידתו של – משיח, שלכן אומרים אז תפילת “נחם” ובמוצאי תשעה באב מקדשים את הלבנה. והרי ביום הולדתו של האדם מזלו גובר, ומה הוא “מזלו” של משיח יותר מעניין הגאולה?

שבת “חזון” רואים גאולה

השבת שלפני תשעה באב קרויה “שבת חזון” מלשון מחזה, משום שבשבת זו מראים לכל אחד מישראל – “מרחוק” את בית המקדש השלישי, כדי לעורר בו געגועים לגאולה ולמקדש. ומסביר זאת הרב מברדיטשוב במשל: לאב היה בן אהוב והכין בשבילו בגד יקר, אבל הבן לא ידע להעריך אותו וקרע את הבגד בהתנהגות לא זהירה. סיפור זה חזר על עצמו כאשר האב הכין לו בגד שני. הכין האב בגד שלישי ולא נתן אותו לבנו, אלא שמר אותו, ורק לעיתים רחוקות הוא מראה אותו לבן על מנת שילמד להתנהג כך, שיהיה ראוי לבגד. כך גם מראה לנו ה’ את בית המקדש השלישי (=הבגד השלישי)  בשבת חזון, כדי שהדבר ישפיע על התנהגותנו ותגיע הגאולה. בכלל הגאולה כולה נמשלה ל”יום שכולו שבת”, ויש קשר עמוק בין השבת לגאולה. ובמיוחד זמן סעודה
שלישית של שבת, המרמז לסעודה שעתיד ה’ לעשות לצדיקים לעתיד לבוא. לכן, כשתשעה באב חל בשבת, בתשעה באב במיוחד בסעודה שלישית, שהיא הסעודה המפסקת לא רק שלא צמים, ומקיימים בהידור יתר – את “וקראת לשבת עונג”, בסעודה גדולה מן הרגיל, אלא שאוכלים )בזמן לידתו של משיח, וכשמזלו גובר(, את מאכלי הסעודה שלעתיד לבוא: דגים לווייתן, בשר שור הבר, ויין – יין המשומר.

לקריאת המשך המאמר  ולהורדה:

להורדה

בשביל לראות את המצגת בצורה מקורית תלחצי על הקישור הבא:

להורדה

ההוראות לפועל שמביא הרבי בשיחה

וכפי שנהוג להקדים ולהוסיף לפני קבלת ההחלטות: אם ח”ו משיח יתעכב
לזכור שהאהבה והאחדות בין בנ”י מבטלת את סיבת הגלות ואת הגלות עצמה.
להוסיף עד אחרי תשעה באב בתורה, מצוות, ובמיוחד במצוות הצדקה.
להמשיך, בחיות מחודשת, לערוך סיומי מסכת בתשעת הימים עד (ובכלל) ט”ו אב. –
לקשר את ה”סיום” עם נתינה לצדקה, ובמקום המתאים עם סעודה (בפרט בשבת) והתוועדות. –
לערוך ההתוועדות באור לט”ו אב מתוך שמחה הכי גדולה בדוגמת שמחת נישואין.
לפרסם את ההוספה בתומ”צ ועריכת הסיומים בכל מקום שאפשר, ובפרט במקומות שעדיין לא ידוע על כך.
לצעוק עוד צעקה ותביעה, ועוד תזכורת: “עד מתי?” ובכך לפעול הגאולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

:bye:  :good:  :negative:  :scratch:  :wacko:  B-)  :heart:  :rose:  :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:  :-(  :unsure:  ;-)