נקודה טובה ככלי לשינוי

אחדות
48 צפיות

המוכנות לקבלת התורה הוא ענין האחדות. האחדות הייתה תנאי הכרחי לקיומו של מעמד הר סיני.  ‘כאיש אחד בלב אחד’. ‘והימים האלה נזכרים ונעשים’. אך איך תוכלי להגיע לאחדות אם כרגע בפועל את לא מסתדרת אם משהי בין אם זה בא ממנה או …ממך? מה עושים במצב שיש את ‘הפרטים’ ואין את השלם?

נגלה כאן את הדרך לאחדות ולשינוי הגישה של האדם השני כלפיך…

מוכנה?

בפרשת מטות, בני ישראל מצווים להתנקם במדין. מדין מלשון מדון וריב. קליפת מדין מסמלת פירוד. שנאת חינם היא ההפך הגמור מהאחדות שמגיעה מהקדושה. [1]

במילה אחדות יש את המילים אחד ודו שמשמעותה 2. העולם מורכב מזוגות שהם בעצם..אחד. לדוג’, איש ואישה הם נשמה אחת, 2 לוחות הברית, תורה שבכתב ותורה שבע”פ- אי אפשר בלעדי השני. המטרה היא שמפרטים יצא שלם.

 בפועל, כיצד נגיע לזה?

כשאת מסתכלת על עצמך מול מראה, את רואה את השתקפותך, כל תנועה שתעשי, תראי את אותה השתקפות. כך “כמים הפנים לפנים כן לב האדם אל האדם”-  כשאת חושבת טוב על מישהי למרות שאותה אחת פגעה בך/ לא כ”כ מסתדרת איתה , אם תחשבי עלי’ה טוב במחשבה טובה עיונית, את מעצימה בה את הטוב בגלוי. את תראי בה את השינוי המיוחל בפועל. מחשבה טובה עיונית מוציאה את האדם מהמקום שבו נמצא למקום טוב יותר[2]. את משחררת אנרגיות לא טובות מעצמך (כעס, שנאה..) ויחד עם זאת את משפיעה אנרגיות חיוביות לסביבה. כתוצאה מכך את זוכה להפוך את הפשע לשפע.

להלן תרגיל קטן לשינוי בדפוס התנהגות של השני  –

א.      לרשום על דף נייר גדול את שמו של האדם והתכונות הטובות שלו.

 ב.      לרשום בנייר קטן את התכונות השליליות שלו.

ג.  להעתיק את התכונות השליליות לדף החיובי בשינוי כדלקמן: אם התכונה השלילית היתה:

“עצלנית” – לרשום בנייר הגדול בלשון הווה: זריזה, חרוצה, קמה מוקדם.. יש להרבות ולפרט כמה שיותר בפעלים ומילים שמתארות את ההתנהלות החיובית

ד.  לקרוע את הנייר הקטן ולזרוק לפח

ה. לקרא את הדף הגדול לעיתים קרובות ובכל זמן שחושבים על אותו אדם. [3]

יש להתמיד באמירה החיובית גם אם לא מאמינים בה לפחות 21 עד 40 יום.

יתכן שבתרגיל זה אמרתן לעצמכן,  ” זה לא אמיתי. אדם זה הוא לא באמת כזה”. ההתייחסות בדף הגדול היא לפוטנציאל הטוב הטמון באדם, לכן לא מדובר ברמאות.  ישנה הלכה שאומרת אם אדם אינו נזקק לבריות ולא צריך צדקה ומבקש, סופו לבקש באמת צדקה, ועל דרך האור, כשאדם מתנהג כמו חסיד גם אם עדין הוא לא באמת חסיד, בסוף הוא יהיה חסיד אמיתי.[4]

נמתיק את הסוד בעצה מספר התניא ככלי ל’ואהבת לרעך כמוך’- ‘וכן בדברים שבין אדם לחברו מיד שעולה לו מהלב למוח איזו טינא ושנאה ח”ו או איזו קנאה או כעס או קפידא ודומיהן אינו מקבלן כלל במוחו וברצונו ואדרבה המוח שליט ומושל ברוח שבליבו לעשות ההפך ממש להתנהג עם חברו במידת חסד וחיבה יתרה מודעת לו לסבול ממנו עד קצה האחרון ולא לכעוס ח’ו וגם שלא לשלם לו כפעלו ח’ו אלא אדרבה לגמול לחייבים טובות כמ’ש בזהר ללמוד מיוסף עם אחיו’ [5]

בוחן פתע! מהי הדרך לאחדות ולשינוי הגישה של האדם השני כלפיך? כשאת עובדת על המידות, המחשבה דיבור ומעשה שלך, תוכלי להגיע לאחדות, לראות את הטוב שבשני בגלוי גם.. כלפייך.

בברכת קבלת התורה בשמחה ובפנימיות, רונית יפרח

 


[1] קונטרס החלצו

[2] ליקוטי דיבורים

[3] התירגול על פי שושי גבאי

[4] ליקוטי דיבורים

[5] תניא פרק י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

:bye:  :good:  :negative:  :scratch:  :wacko:  B-)  :heart:  :rose:  :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:  :-(  :unsure:  ;-)