פרשת תזריע-מצורע “דבש” מלכות

מצגת להורדה פרשת תזריע-מצורע
141 צפיות

מצגת שבועית של “דבש מלכות” פרשת תזריע-מצורע – טעימת “דבש” קטנה של דבר מלכות.

עיבוד מתוך תרגום מאידיש של שיחת הרבי מליובאוויטש מה”מ

תזריע מול מצורע

מכיוון שבימים אלו ממש (עם סיום חודש ניסן של שנת תשנ”א) “כלו כל הקיצין” כפשוטו ממש, ובהמשך למדובר על הצורך של כל אחד לעשות את כל התלוי בו להבאת הגאולה בפועל ממש – ומיד, צריך להסביר את הדגשת עניין הגאולה ופעולתנו בכך בזמן הזה.

עניין הגאולה בפרשה: פרשת תזריע מתחילה “אישה כי תזריע וילדה זכר” – לידה רומזת על גאולה, ולידת זכר – על החוזק והתוקף של הגאולה האמיתית והשלימה. “וילדה זכר” רומז על לידת (התגלות) נשמת משיח. “אישה כי תזריע” רומז על כללות עבודת כנסת ישראל – שנקראת אישה. “מצורע” הוא שמו של משיח, כמו שכתוב בנביא “אכן חלינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע מוכה אלוקים ומעונה”, “זאת תהיה תורת המצורע ביום טהרתו” – מלמד שהשם “מצורע” הוא כינוי למשיח בזמן הגלות, וכשמתגלה וגואל את ישראל הרי הוא נקרא “נרפא מן הצרעת”, אם כן “ביום טהרתו” מלמד על שלב הגאולה.
מתעוררות על כל זה מספר שאלות: א’ בכמה וכמה שנים קוראים פרשיות אלו במחובר, והרי “תזריע… וילדה” עניינו גאולה, ו”מצורע” עניינו גלות, ואיך יתחברו שניהם יחדיו?
ב’- בכלל, לכאורה קודם צריך להיות מצורע (גלות) ואחר כך תזריע (גאולה)? ג’ שם כל פרשה הפכי מתוכנה, שהרי השם “תזריע” מלמד על לידה וגאולה, ותוכן עיקר הפרשה הוא על דיני נגעים, הרומזים על הגלות, לעומת זאת “מצורע” זהו שם שמלמד על מצב גלותי, ותוכן הפרשה הוא בדיני טהרת המצורע! והרי צריך להיות קשר בין שם הפרשה לתוכנה? ד’- גם לא מובן מדוע שמו של משיח גואלם של ישראל, מדגיש את מצב הגלות על ידי קריאתו “מצורע”?

לקריאת המשך המאמר  ולהורדה:

להורדה

להורדת המצגת בצורה המקורית  תלחצי על הקישור הבא:

להורדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

:bye:  :good:  :negative:  :scratch:  :wacko:  B-)  :heart:  :rose:  :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:  :-(  :unsure:  ;-)